Wednesday, August 15th | 4 Elul 5778

Subscribe
June 2, 2015 2:08 pm

Paper Accuses ‘Jewish-Run New York Times’ of 100-Year Bias Against Turkey

avatar by Eliezer Sherman

Email a copy of "Paper Accuses ‘Jewish-Run New York Times’ of 100-Year Bias Against Turkey" to a friend

Turkish newspaper 'Sabah' accused 'Jewish-managed' New York Times of a 100-year-old bias against Turkey, beginning with the country's last Ottoman sultan. Photo: Courtesy.

A Turkish newspaper accused on Tuesday the “Jewish-family managed” New York Times of harboring a century-old bias against Turkey.

The Sabah newspaper tweeted a link to its article on the subject, with the teaser translating to, “Here’s the story of the Jewish family-managed New York Times’s 100-year hatred of Turkey.”

Sabah called the New York Times “scandalous” and accused the newspaper of incessantly bashing Turkish President Recep Tayyip Erdogan shortly before the latest Turkish elections, including calling the Turkish president a “tyrant.”

It said the paper’s bias dated back to the time of the final Ottoman sultan, Abdul Hamid II, whose autocratic rule ended during the Young Turk Revolution in 1908.

The article goes on to list the alleged bias’ manifestation in criticism of the former prime minister Adnan Menderes’ 1950’s government, and then the government of Halil Turgut Ozal, who was prime minister from 1989-1993.

In reality, the “Jewish” manager in question is Arthur Ochs Sulzberger Jr., who became publisher in 1992 and chairman of the board in 1997, succeeding his father in both positions.

Sulzberger Jr.’s father was indeed Jewish, but his mother, Barbara Winslow, was mostly English and Scottish, which by more stringent Jewish standards would not make Sulzberger Jewish by birth. He was raised in his mother’s Episcopalian faith and later gave up the religion, according to New York Magazine.

Share this Story: Share On Facebook Share On Twitter Email This Article

Let your voice be heard!

Join the Algemeiner

Algemeiner.com