Saturday, December 3rd | 3 Kislev 5777

Close

Be in the know!

Get our exclusive daily news briefing.

Subscribe
November 15, 2013 1:41 pm

Egypt’s State Owned Al-Ahram Newspaper Publishes Anti-Semitic Conspiracies

avatar by Zach Pontz

Email a copy of "Egypt’s State Owned Al-Ahram Newspaper Publishes Anti-Semitic Conspiracies" to a friend

Accompanying picture in anti-Semitic Al-Ahram Online article.Photo: Al-Ahram Online.

Egypt’s current leader may have been listed by The Algemeiner as being among “The Top 10 Non-Jews Positively Influencing the Jewish Future,” but the most widely circulated paper owned by the government he presides over certainly isn’t.

Anonymous blogger Elder of Ziyon spotted an article published Friday to the Arabic-language website of Al-Ahram that traffics in typical anti-Semitic conspiracy theories.

“Freemasonry started in Egypt in the late 18th century and, we are told, it is manipulated by Jews to create Israel and to ultimately build a new Temple,” the article states, according to a translation provided by Elder of Ziyon. “The Jews place Freemasons in major political roles to guide all nations towards their nefarious goals. The Jewish love of money also contributes to their decadence.”

Related coverage

December 2, 2016 4:19 pm
0

Senior Tehran Cleric Calls for ‘Retaliation’ After US Senate Backs Extension of Iran Sanctions Act

“Now is the time for retaliation,” a senior Iranian cleric told worshippers in Tehran on Friday, following the US Senate’s...

The article goes to great lengths to provide “back up” for its theories, quoting several university professors, some of whom teach subjects relevant to Israeli and Jewish culture such as Hebrew literature.

“One of the ‘experts’ being interviewed is not certain that the Protocols [of the Elders of Ziyon] are used by the Freemasons, and he says that some Freemasons might not be Zionist. But the professor of Hebrew literature at Ain Shams University says that the Jews are definitely the beneficiaries of the Masonic plots, though,” Elder of Ziyon reports.

The Cairo-based newspaper also has an English-language website, but conveniently failed to publish the article to it.

Share this Story: Share On Facebook Share On Twitter Email This Article

Let your voice be heard!

Join the Algemeiner
  • E Pluribus Wombat

    Of course they do, they’re ARABS.

Algemeiner.com