Wednesday, September 19th | 10 Tishri 5779

Subscribe
July 20, 2012 11:51 am

Russia’s Media Arm RT Suggests Israel Committed Bulgarian Terror Attack

avatar by Algemeiner Staff

Email a copy of "Russia’s Media Arm RT Suggests Israel Committed Bulgarian Terror Attack" to a friend

Former Russian President Dmitry Medvedev at RT's Washington D.C. studios in 2010. Photo: wiki commons.

As Bulgarian officials attempt to identify the man who blew himself up on Wednesday in Burgas, killing 5 Israelis, a bus driver, and himself, the RT news network has published an article inferring that Israel carried out the terrorist attack to “play victim”.

Published on Friday, the article “Burgas bus Bombing: Does Iran really need to attack Israeli tourists” claims that “experts doubt” Tehran needed to carry out such an attack.

The article cites Soraya Sepahpour-Ulrich, an American based journalist, who says that “it does not make sense that Iran would want to carry out this operation”.

“I can’t say for certainty that Israel was behind this or that this was a false flag attack, but I only look at who gains by this operation judging from their past behavior,” Ulrich told RT. “And to me it does not make sense that Iran would want to carry out this operation.”

Ulrich also claims that Israel needs to “play the victim card in order to be more aggressive.”

“I don’t believe there are any signs at all, and it can be expected that Netanyahu would point the finger at Iran. Netanyahu, and Israel in fact, need to play the victim card in order to be more aggressive. In the past few months and years, Israel has lost a lot of support even here in the United States.”

Meanwhile, a leaked report from the New York Police Department on Friday claims that Iran has been behind 9 plots to attack Israelis and Jews around the globe, during the first six and a half months of 2012.

A former employee of RT, who spoke with the Algemeiner on condition of anonymity, says RT typically engages in the reporting of conspiracy theories, and looks to book guests that support these theories.

“During the interview process, RT told me they wanted to report ‘the other side’ of the story, the one American mainstream media wasn’t reporting.  What that really meant was finding the side of a story which is anti-American and anti-Israeli.”

The employee says he left RT after three months, following an editorial meeting in which the station manager yelled at a colleague for suggesting a story idea that was critical of Vladimir Putin, who at the time was Russia’s Prime Minister.

Share this Story: Share On Facebook Share On Twitter Email This Article

Let your voice be heard!

Join the Algemeiner

Algemeiner.com