Friday, September 18th | 29 Elul 5780

Subscribe
April 25, 2014 11:17 am

Russia Today Anchor: People Think ‘There is Too Much Jewish Money in America’

avatar by Joshua Levitt

Farouk Qaddumi, former head of the Palestinian Liberation Organizations' Political Bureau, in an interview with with Russia Today TV, speaking of PLO support for Nazism. Photo: Screenshot.

Farouk Qaddumi, former head of the Palestinian Liberation Organization's Political Bureau, in an interview with with Russia Today TV, speaking of PLO support for Nazism. Photo: Screenshot.

Rory Suchet, news anchor for Kremlin-controlled television channel Russia Today, was accused of  saying that some people think “Jewish money controls a huge amount of foreign policy in Washington” and “there is too much Jewish money in America.”

He also alleged that other news channels are controlled by “financiers” and “corporations,” all part of the “military-industrial complex.”

Steve Bloomfield, foreign editor of Monocle and the author of ‘Africa United,’ interviewed Suchet and published the anchor’s conspiratorial views on Thursday in the UK’s Guardian as an Op-Ed on the ‘Comment is Free‘ blog.

Related coverage

August 21, 2019 1:23 pm
0

‘The Eyes of the Country’: IDF’s Maritime Command Center Protects Israel From Seaborne Threats

  JNS.org - The Israeli Navy’s maritime control centers play a crucial role in securing the country’s coastline from a range...

Bloomfield noted that, in the UK, Russia Today is given credence as an international news source, as it’s listed in the UK “three channels away from the BBC, two from Sky News. For a while its audience figures in Britain were higher than Al Jazeera‘s.”

He said Suchet’s “views chime with those of some of the channel’s other leading figures,” notably Abby Martin. The most well-known Russia Today host, Martin “was briefly celebrated for criticizing Russia’s action in Crimea, she has also spoken on air of the ‘many unanswered questions’ about 9/11 and how Israel uses ‘Hitler’s methods’ against the Palestinians.”

As for the channel’s coverage of Russia, Ukraine and Crimea, Bloomfield said, “As much as RT dislikes the shorthand description ‘Kremlin-backed channel,’ its coverage of Ukraine could not have been kinder to Moscow if Vladimir Putin had chosen the running order himself.”

Bloomfield concluded that while consumers deserve an “alternative voice” for news, “propaganda for an autocratic government and conspiracy theories linked to antisemitism are not an alternative anyone should be comfortable with.”

He called for British television regulator, Ofcom, to open new investigations into its operations. “Twice in 2012 RT was found to be in breach of the broadcasting code for accuracy and impartiality. It is hard to spot an improvement. As Suchet put it: ‘There’s such a huge amount of disinformation out there. It’s just absolutely incredible.'”

Share this Story: Share On Facebook Share On Twitter

Let your voice be heard!

Join the Algemeiner

Algemeiner.com

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.