Tuesday, March 19th | 12 Adar II 5779

May 18, 2017 3:21 pm

UK Paper Corrects Egregious Errors on Gaza Reporting

avatar by Hadar Sela

Email a copy of "UK Paper Corrects Egregious Errors on Gaza Reporting" to a friend

An aerial view of the Hamas-ruled Gaza Strip. Photo: Wikimedia Commons.

Earlier this week, we noted that the Telegraph had published an article by Tom Rowley titled, “Meet the Palestinian family who have tended the graves of our war dead for 60 years.” The article focused on a Gazan who works as a gardener for the Commonwealth Graves Commission, tending to a cemetery for veterans of World Wars I and II in the Gaza Strip.

As we documented at the time:

The Telegraph provides the following context on the location of the cemetery: “In the middle of the cramped concrete prison that is Gaza (with few exceptions, no one has been allowed in or out since Hamas came to power in 2007)…”

Of course, this is extraordinarily misleading. In addition to the false suggestion that there’s a “concrete” wall surrounding Gaza, the claim that “with few exceptions, no one has been allowed in or out since…2007” is absurd — as 10 years of history, and data from the UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs in the occupied Palestinian territory (OCHA oPt) demonstrates.

Following a message from UK Media Watch, that paragraph has been amended, and now reads as follows:

But that doesn’t make the Telegraph‘s initial reporting any less egregious.

The opinions presented by Algemeiner bloggers are solely theirs and do not represent those of The Algemeiner, its publishers or editors. If you would like to share your views with a blog post on The Algemeiner, please be in touch through our Contact page.

Share this Story: Share On Facebook Share On Twitter Email This Article

Let your voice be heard!

Join the Algemeiner